Mit meiner Wahl in den Vorstand des international aufgestellten Vereins „Association for Place Branding & Public Diplomacy” bekräftige ich unsere Aktivitäten, den Nutzen von Stadt- und regionalen Top-Level-Domains wie .berlin oder .bayern zukünftig verstärkt mit Städten, Regionen, Standortvermarktern und Wissenschaftlern zu diskutieren.
Ich denke, dass die neuen Top-Level-Domains das digitale Gesicht von Städten und Regionen nachhaltig und sehr positiv verändern werden und dass man dieses Thema auf der jeweiligen politischen bzw. Regierungsebene aktiv und fördernd begleiten sollten.
Der Vorstand des Vereins sieht jedenfalls so aus:
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President is Dr. Gerlinde Manz-Christ: Gerlinde Manz-Christ is Head of Communications at the Government of the Principality of Liechtenstein since 2001 and operates as Government Spokesperson.
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Vice President is Gero Grandisch: Mr. Grandisch specializes in data analysis for Marketing and Communications. His interest is the research aspect of Place Branding and Public Diplomacy.
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Executive Board Member is Prof. Jochen Pläcking: For years, Prof Jochen Pläcking has been working in the industry, as Director of Marketing and Communications. Prof. Jochen Pläcking aims to develop Place Branding strategies to strengthen places as business locations.
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Executive Board Member is Dirk Krischenowski: Dirk originated the idea of top-level domains as unique identity and place branding tool for cities and regions on the Internet into a business with founding dotBERLIN GmbH & Co. KG in 2005.