Mit mei­ner Wahl in den Vor­stand des inter­na­tio­nal auf­ge­stell­ten Ver­eins „Asso­cia­ti­on for Place Bran­ding & Public Diplo­ma­cy” bekräf­ti­ge ich unse­re Akti­vi­tä­ten, den Nut­zen von Stadt- und regio­na­len Top-Level-Domains wie .ber­lin oder .bay­ern zukünf­tig ver­stärkt mit Städ­ten, Regio­nen, Stand­ort­ver­mark­tern und Wis­sen­schaft­lern zu diskutieren.

Ich den­ke, dass die neu­en Top-Level-Domains das digi­ta­le Gesicht von Städ­ten und Regio­nen nach­hal­tig und sehr posi­tiv ver­än­dern wer­den und dass man die­ses The­ma auf der jewei­li­gen poli­ti­schen bzw. Regie­rungs­ebe­ne aktiv und för­dernd beglei­ten sollten.

Der Vor­stand des Ver­eins sieht jeden­falls so aus:

  • Pre­si­dent is Dr. Ger­lin­de Manz-Christ: Ger­lin­de Manz-Christ is Head of Com­mu­ni­ca­ti­ons at the Govern­ment of the Prin­ci­pa­li­ty of Liech­ten­stein sin­ce 2001 and ope­ra­tes as Govern­ment Spokesperson.
  • Vice Pre­si­dent is Gero Gran­disch: Mr. Gran­disch spe­cia­li­zes in data ana­ly­sis for Mar­ke­ting and Com­mu­ni­ca­ti­ons. His inte­rest is the rese­arch aspect of Place Bran­ding and Public Diplomacy.
  • Exe­cu­ti­ve Board Mem­ber is Prof. Jochen Plä­cking: For years, Prof Jochen Plä­cking has been working in the indus­try, as Direc­tor of Mar­ke­ting and Com­mu­ni­ca­ti­ons. Prof. Jochen Plä­cking aims to deve­lop Place Bran­ding stra­te­gies to streng­then places as busi­ness locations.
  • Exe­cu­ti­ve Board Mem­ber is Dirk Kri­schenow­ski: Dirk ori­gi­na­ted the idea of top-level domains as uni­que iden­ti­ty and place bran­ding tool for cities and regi­ons on the Inter­net into a busi­ness with foun­ding dot­BER­LIN GmbH & Co. KG in 2005.